پایان باز

پایان باز ،نقطه ورود به هزارراه استنتاج است

پایان باز

پایان باز ،نقطه ورود به هزارراه استنتاج است

فیلم Inception


فیلم Inception به کارگردانی Christopher Nolan این فیInceptionلم محصول سال 2010 هست و هم اکنون رتبه 61 رو در دسته بندی سایت IMDB از آن خود کرده است.


برداشت من از این فیلم بسیار زیبا این بود که تقریبا برای تمام بیماری ها راه درمان یا حداقل راه جلوگیری از رشد اون بیماری ویا مسکن وجود دارد یا بوجود خواهد آمد اما تنها ویروسی که بسیار مسری است و بسیار آرام و بی صدا عمل می کنه یک فکر هست. فقط لازم است تخم یک فکر را در ذهن کسی بکاریم و کنار بایستیم و شاهد آن باشیم که چگونه ذهن حاصلخیز فرد برای رشد و نمو این تخم ، تک تک استدلال های منطقی فرد را قربانی می کند تا اون تخم به بلوغ خود برسد و آنوقت است که میتوان تاثیر این فکر رشد کرده را مشاهده کرد. هرچه این فکر قوی تر می شود قدرت دفاعی ذهن در برابر آن کاهش می یابد تا جایی که هیچ جای شک و تردیدی در درستی آن به خود راه نخواهیم داد.


-----> ادامه مطلب


دیالوگ فیلم:

« مهمترین انگلی که غیر قابل از بین رفتن هست چی می تونه باشه؟؟

باکتری ؟ ویروس ؟ انگل روده ای ؟ خیر

یک فکــــر

بهبود ناپذیر و به شدت مسری

وقتی که فکری وارد ذهن آدم بشه تقریبا غیر ممکن هست که بتونی نابودش کنی

فکری که خوب شکل گرفته باشه و قابل درک باشه در ذهن می مونه »


از این روش در حکومت ها و دولت ها بسیار استفاده می شود. شاید متوجه شده باشین که قبل از اینکه برای مثال یک قانون سخت گیرانه که 100درصد به ضرر مردم هست 1 سال قبل از اجرایی شدن بصورت شایعه بین مردم پخش می شود. ابتدا مردم شوکه می شن و همه جوره مخالفت می کنن اما بعد از مدتی چنان این قضیه روی مردم تاثیر میزاره که وقتی این قانون اجرا می شه مردم حس غریبی نسبت بهش ندارند. انگار که یک سال پیش به اجرا در اومده و همه اونروز مخالفت کردند و بعد هم قبول کردند.

یا چرا راه دوری بریم . همه تا بحال تو زندگی شون داستان هایی رو برای دیگران تعریف کردند که واقعیت نداشته اما دوست داشتیم که اون اتفاق افتاده باشه!!! ( خودمونی میشه خالی بندی کردیم ) این بار خودمون تخم این فکر رو تو ذهن خودمون می کاریم بطوریکه برای دفعات اول که برای دیگران با هیجان تعریف می کنید مطمئن هستی که داری خالی می بندی اما بعد از چند وقت که این کارو به کرات تکرار کردی خودتم یه جورایی باور می کنی که اون داستان برات اتفاق افتاده!!! و این طور میشه که بعد از مدتی به کلی فراموش می کنی این داستان فقط زاییده ذهن خودمونه!


از مهلک ترین این افکار یا به قول خودم تخم ها ، تخم شک و تردید هست که می تونه به راحتی مثل موریانه پایه های مستحکم ولی وبی یک زندگی رو بخوره و باعث نابودی غیر قابل جبران بشه


پس یادمون باشه قبل از هر حرفی به تاثیر اون حرف روی افراد فکر کنیم


برداشت شما چیه؟

نظرات 3 + ارسال نظر
م 1391/09/07 ساعت 07:46 ب.ظ

kaaaaaaaaaaaaaaamelan movafegham

زهرا 1392/05/13 ساعت 01:14 ق.ظ

«تنها ویروسی که بسیار مسری است و بسیار آرام و بی صدا عمل می کنه یک فکر هست» بدون اینکه آدم آگاهی ازش داشته باشه، کاملا غیر ارادی. خیلی تحلیل درست و جالبی بود.
حتی گاهی وقتی که آدم آگاهی پیدا می کنه اونقدر مخربه که نمی تونه جلوشو بگیره و به راحتی مهارش کنه. البته من معتقدم تنها کسانی می تونن تخم مخرب یک فکر رو در ما بکارن و رو افکارمون تاثیر بزارن که ما قبولشون داریم.

زهرا 1392/05/13 ساعت 01:17 ق.ظ

یک فکر مخرب مثل اعتیاده که ترکش...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد