پایان باز

پایان باز ،نقطه ورود به هزارراه استنتاج است

پایان باز

پایان باز ،نقطه ورود به هزارراه استنتاج است

فیلم apocalypto

ترس یک بیماریه


فیلم Apocalypto به کارگردانی Mel Gibson که نویسنده این فیApocalyptoلم هم هست. نکته قابل توجه برای من این بود که نویسنده دیگر فیلم اقای فرهاد صفی نیا هستش که خوب ایرانی هستن و مایه فخر افرادی مثل من که همیشه مفتخر بودیم تا اینکه بهمون افتخار بشه!!!


برداشت من از فیلم اهمیت شناخت ترس و زمان ترسیدن هست و مهم تر از اون غلبه بر ترس. از ترس به عنوان یک بیماری یاد میشه بطوریکه از جنگجویان قبیله که تعدادی آواره غارت شده قبایل دیگر رو دیده اند خواسته میشه با سایر افراد قبیله در این مورد صحبتی نکنن تا این ترس مثل یک بیماری مهلک همه گیر نشود:

" ترس یک بیماریه ،اون تو روح هرکسی گرفتارش بشه رسوخ می کنه "


شخصیت اول فیلم تاجایی بر ترس خودش غلبه کرده که حتی زمانی که نوبت به قربانی کردن اون میرسه به دوستش میگه که الان زمان مرگ من نیست.. ودرتمام صحنه ها جهره قهرمان فیلم بین چهره های وحشت زده سایرین همانند نقطه سفیدی در سیاهی زمینه تابلو نقاشی قابل تمیز دادن هستش.



نکته دوم این بود که با دیدن کسی به عنوان رهبر مذهبی قبیله نسبتا متمدن پادشاهی دیدم ناخودآگاه یاد داستان اهریمن (شیطان) از کتاب مجموعه داستان های جران خلیل جبران افتادم که در اون داستان شخصی هست تنبل اما باهوش بنام  « لاویص » که بطور اتفاقی و زیرکانه پایه گذار خرافاتی بود که مردم بی آنکه بدانند تشنه آن بودند و تاریخ نشان داده که برای رفع این عتش از هرخونی نوشیده اند و می نوشند...

این رهبر مذهبی بی آنکه پادشاه بداند با فرزندان حرام زاده زاییده ذهن فاحشه خود (تفکرات خرافه ساختگی) چنان بر گرده مردم قبیله سوار شده که با هر اتفاق طبیعی و غیر طبیعی خمیرمایه احساسات مردم را بدست می گیرد وطبق خواست خویش آن را شکل می دهد بطوریکه حتی پادشاه هم از تماشای او با سردرگمی ازدیدن کنترل مردم خوشحال می باشد.

همیشه از خرافات و ادیان و مذاهب و بویژه ترس از قدیس های مذهبی مردم و بخصوص خدا ( البته خدایی که اون فرقه برای مریدانش به دروغ ساخته ، نه خدای جهان هستی) برای انحراف افکار مردم و سواستفاده از مردم استفاده ابزاری شده است

نظرات 1 + ارسال نظر
ناصر 1391/01/19 ساعت 02:47 ب.ظ

واقعا فیلم قدر و با حالی هست. به شخصه تنهاترین فیلم خشنی هست که دیدم و خوشم اومده. به نظرمن نکته ی جالب تو این فیلم کارگردانی فیلمی هست که همه بازیگراش نابازیگرند! (منظورم اینه که هنرپیشه واقعی نیستند) ولی به بهترین شکل ممکن نقششون رو بازی میکنن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد